Пређи на главни садржај

Đuveč sa svinjskim mesom

Sastojci:
So
Biber
2 supene kašike ulja
2 paradajza (300 g)
2 paprike (200 g)
100 g šargarepe
1 glavica crnog luka
200 g krompira
100 g pirinča
300 g raženog hleba

Priprema: Na umereno zagrejanom ulju izdinstati sitno sečen crni luk. Kad porumeni, dodati na kockice isečeno meso. Uz povremeno dolivanje vode dinstati 10 minuta. Tada dodati šargarepu isečenu na kolutove, dinstati nekoliko minuta i dodati papriku isečenu na kocke. Doliti malo vode i nastaviti dinstanje još koji minut. Vatrostalnu činiju podmazati, pa na dno staviti kolutove krompira. Preko toga sipati polovinu mase koju smo prethodno dinstali pa sipati pirinač. Začiniti i preliti ostatkom mase. Po površini poređati kolutove paradajza i staviti u rernu da se peče, oko 45 minuta na 200 stepeni C. Gotov đuveč servirati uz raženi hleb.
Napomena: Naziv đuveč potiče od turske reči ”guvec”, a znači zemljana posuda, odnosno jelo od mesa pomešano sa pirinčem, lukom, te paradajzom i paprikom. Osnovnom receptu može se dodati i razno drugo povrće, najčešće plavi patlidžan i tikvice, koje će obogatiti i izgled i ukus đuveča.
Savet lekara: Dinstanje ili sotiranje jeste termička obrada namirnica u otvorenoj posudi, na umereno zagrejanoj plitkoj masnoći, kratko vreme, svega nekoliko minuta. Zdravstveno je prihvatljivo jer se ne razvijaju visoke temperature koje dovode do stvaranja nepoželjnih hemijskih jedinjenja.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: