Пређи на главни садржај

Puter i mlaćenica


U inostranim receptima često nailazimo na mlaćenicu
( buttermilk ) koja kod nas, na žalost, ne može da se kupi u prodavnicama, ja je bar nikada nisam videla. E sad, u domaćim varijantama tih recepata čest predlog je da se ona zameni jogurtom ili da se napravi kišeljenjem mleka limunovim sokom. To je sasvim u redu, ali ja sam jednostavno morala da probam da napravim pravu mlaćenicu, onu koja se dobija u postupku pravljenja putera i da vidim kakav joj je ukus, jer je do sad nikada nisam ni probala,
Postupak je vrlo jednostavan, potrebna vam je samo obična slatka pavlaka (imlekova), ona od 36 % masnoće. I mikser ili šta već koristite za mućenje šlaga :)
često se kaže da kad mutite šlag od pavlake treba da pazite da je ne premutite, jer ćete dobiti puter, i to je tačno :D.
 Dakle,
 mutite slatku pavlaku mikserom, umutite šlag i nastavite da
mutite. Ubrzo će taj šlag početi da izgleda kao da se ''zgrudvao'', mutite ga i dalje i za koji trenutak smesa će poprimiti žućkastu boju, postaće homogenija i iz nje će početi da se izdvaja tečnost. Mutite još malo, dok smesa ne bude izgledala kao puter, jer to i jeste puter. Onda sve prebacite u cediljku. Pritiskajte kašikom puter uz cediljku, da se ocedi što više tečnosti. Što duže to radite, puter će dobijati intenzivniju žutu boju, (ja se nisam mnogo oko toga trudila, pravila sam malu količinu koju ću ionako danas utrošiti, na slici je moja omiljena kombinacija.. puter i med na hlebu :)).
I to je to. Očas posla dobili ste domaći puter, koji možete i malo da posolite, što se mene tiče nije obavezno, a bela tečnost koja se ocedila .. to je mlaćenica. Ima divan, mlečni i slatkast ukus ( ni nalik jogurtu! ) i sad mogu da zamislim kakav ukus može da da nekim kolačima :)
E da.. orijentacije radi, ako još neko želi da proba ..
od 250 ml slatke pavlake dobila sam odokativno i otprilike, oko 150 gr putera i 1 dl mlaćenice.


Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: