Пређи на главни садржај

Masna lisnata pogača

-1 kg oštrog brašna
-1/4 l mleka
-1/4 l vode
-1 kocka svežeg kvasca
-1 kašičica šećera
-1-1,5 kašičica solipuna šaka domaće masti
*Ja sam ovog puta pravila pola mere i koristila sam meko brašno.
Priprema:
U mlako mleko dodati šećer i izmrviti kvasac, pa ostaviti sa strane da nadođe. U vanglu za mešenje dodati mlake vode, pa sipati mleko u kom je kvasac nadošao. Posoliti i postepeno dodavati prosejano brašno, pa umesiti srednje meko testo. Tako umešeno testo prekriti čistom kuhinjskom krpom i ostaviti na toplom nekih 45 minuta. U međuvremenu zajtiti iliti zaititi punu šaku tvrde masti (koja je prethodno bila u frižideru) i dobro je “izraditi”, odnosno penasto umutiti kašikom, sve dok mast ne pobeli i ne dobije kremast izgled.
Dobro pobrašnjaviti podlogu za mešenje, preručiti nadošlo testo iz vangle, i razviti ga u pravougaonik na debljinu prsta. Tako razvijeno testo za lisnatu pogaču premazati trećinom masti.
Premazano testo preklopiti na trećinu, sleva na desno do trećine, pa onda s desna na levo do kraja. Tako dobijeni uspravni pravougaonik preklopiti ponovo na tri dela, od dole prema gore do trećine i onda od gore preklopiti do kraja. Lagano pritisnuti sredinu oklagijom da se napravi kvadrat i ostaviti 10-tak minuta da testo odmori.
Kad je testo za pogaču odmorilo, pobrašnjaviti podlogu i posuti testo brašnom, pa razviti na veći pravougaonik. Premazati drugom trećinom masti i ispresavijati kao u prethodnom premazivanju, pa opet ostaviti 10 minuta da odmori. Ovaj postupak ponoviti još jednom. Nakon premazivanja testo prebaciti u prethodno podmazanu tepsiju, pa mašću utapkati prstima od gore i ostaviti pogaču da odmori 45-60 minuta.
Rernu zagrejati na 250 °C. Lisnatu pogaču poprskati vodom i staviti da se peče prvih 5 min na 250 °C, a potom još 15 min na 200 °C, odnosno dok ne dobije lepu zlatnu boju. Rernu smanjivati postepeno, na 180 °C peći 10-15 minuta, a onda na 160 °C još 10 minuta (u zavisnosti od jačine vašeg šporeta temperaturu podešavate tako da u toku pečenja postepeno smanjujete rernu). Starinska lisnata pogača bi trebalo da se peče ukupno 40-45 minuta.
Kad je pogača pečena, isključiti rernu i pogaču ostaviti još 5 minuta u rerni da se stiša.
Nakon toga izvaditi iz rerne, poprskati hladnom vodom i pretrpati u veliku kuhinjsku krpu ili stolnjak (čaršav) da se upari, ako možete da joj odolite ostavite je tako da se ohladi.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: