Пређи на главни садржај

Fondan od ratluka i gustina





Potrebno je:

-500 gr ratluka od vanile
-500 gr gustina
-pola kašičice masti (ne mora)

Ratluk malo izmesite pa postepeno dodajete gustin da umesite masu kao plastelin. Ne stavljajte odmah sav gustin, već po malo dodajete dok se masa ne lepi za ruke, navedena količina je potrebna i za posipanje podloge kada se rastanjuje oklagijom za oblaganje torte. Ja sam utrošila 200 gr ratluka za oblaganje ove torte, masu ne morate odmah sve iskoristiti jer može da stoji. Bojila sam prehrambenim bojama u prahu, vi možete koristiti i tečne boje. Odlična je za figurice jer se odmah stegnu i stoje bez problema, kao i za oblaganje torte elastična je i lako se tanji i oblikuje a da ne puca. Kada tortu ukrašavate fondanom obavezno neka vam zadnji sloj bude kora i premažite je buter kremom da bi se fondan zalepio za tortu. Buter krem napravite tako što izmiksate 125 gr maslaca (ili margarina) sa 200 gr šećera u prahu, a onda dodate 3 kašike mleka i sve zajedno izmiksate. Premažite tortu u tankom sloju buter kremom i odmah je obložite fondanom (to znači ako tortu pravite ranije, buter krem nanesite tek kad rešite da stavljate fondan). Na kraju sa fondana gustin otklonite četkicom. Umesto buter krema možete tortu premazati dobro jutro mlečnim margarinom za mazanje, eurokremom ili marmeladom, ali odmah staviti fondan da se ne osuši premaz. Zadnji sloj ne mora da vam bude kora ukoliko vam fil ne sadrži mleko (ako je na primer od jaja, šećera i čokolade, fil kuvan na pari), onda možete fondan staviti na fil ali odmah dok se fil ne osuši. Nemojte da vas buni što u buter krem ide mleko, a stavlja se preko njega fondan, a kad ide mleko u fil onda ne sme fondan na njega, to važi samo za fil ne i za buter krem.







Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: