Пређи на главни садржај

Slavski kolač

Desilo mi se da nemam gustin za Ukrase za slavski kolač, pa sam isprobala ovu dekoraciju i oduševila se. Ukrasi su mekani i ostaju beli, a fora je u tome da se zalepe 15 minuta pred kraj pečenja kolača i vrate u rernu da se dopeku sa kolačem.


Potrebno je:

-1 kg brašna
-2 kašike šećera
-100 g margarina (omekšati na tihu vatru)
-1 kašika soli
-2 jaja (ukoliko pravite posan izostavite)
-2/3 kvasca (30 g)
-300 ml mleka (ukoliko pravite posan izostavite)
-250 ml vode (ukoliko pravite posan i ne stavljate mleko onda 500 ml vode)
Za premazivanje:
-2 jaja (ukoliko pravite posan umesto jaja premažite uljem)
Za dekoraciju:
-200 g brašna
-1/2 kašike soli 
-100 ml vode



Od navedenih sastojaka umesiti testo.
Odvojiti 300 grama za podlogu, dva puta po 150 grama za spoljnu pletenicu, dva puta po 50 grama za krst, pet puta po 200 grama za spoljne i centralnu kuglu. Tepsiju obložiti pek papirom, pa testo za podlogu razvaljati oklagijom, kao za kiflice, u krug prečnika 28 cm i prebaciti ga u tepsiju. Okolo stavi pletenicu pa krst i na kraju kugle. Testo prekriti celofanom i ostaviti da fermentiše 60 minuta, pa peći na 180 C 50 minuta. 
          
Za to vreme napraviti dekoraciju. Od navedenih sastojaka za dekoraciju umesiti testo. Razvaljati oklagijom u krug kao za kiflice. Iseče se 5 delova za pečat, 8 cvetova (16 krugića od čašice za rakiju) i 12 listova (6 kvadrata kao za pečat, pa preseći na pola). U delove za pečat utisnite poskurnik. Cvetove pravite tako što jedan krugić uvijete kao palačinku, pa uzmete drugi krugić i motate oko prvog. Listove  dobijete tako što kvadrate kao za pečat isečete na pola, pa svaki stinete na jednom vrhu da dobijete list.
Nakon 50 minuta kolač izvaditi i premazati jajima (ukoliko pravite posan umesto jaja premažite uljem), zalepiti dekoraciju i peći još 15 minuta na 180 stepeni.



Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: