Пређи на главни садржај

Mekike



Potrebno je:
-10 gr svežeg kvasca (1/4 kocke)
-1 kašika mlake vode
-na vrh kašičice šećera
-300 gr mekog brašna
-pola kašičice soli
-oko 230 ml tople vode
-1 kašika ulja
-ulje za prženje

U šoljici razmutiti kvasac sa kašikom mlake vode i šećera koliko stane na vrh kašičice. Ostaviti 5-10 minuta. U vanglu sipati prosejano brašno, so i promešati. Dodati razmućen kvasac, toplu vodu i ulje, pa varjačom umesiti testo. Ne treba ništa posebno dugo mesiti, tek toliko da se sve sjedini i postane glatko, bez grudvica. Biće malo lepljivo, tako i treba. Pokriti vanglu plastičnom folijom ili krpom i ostaviti da testo naraste, minimum pola sata, a možda i duže, zavisno od toplote prostorije i svežine kvasca. U tiganj ugrejati bar pola litra ulja, tj. toliko da ga bude u sloju od minimum 2 cm. U šojicu za kafu sipati malo ulja. Zamastiti prste umakanjem u ulje pre svakog otkidanja testa. Komad testa u vazduhu rastegnuti da dobije duguljast oblik i spuštati u vruće ulje. Pržiti kratko sa obe strane, do svetlo zlatno braon boje korice. Ulje ne sme piti prevruće. Na skali od 1 do 6 kod mene je 5 dobra temperatura ringle. Služiti toplo.




Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: