Пређи на главни садржај

Pogačice sa čvarcima

Uvek sam ih pravila sa mlekom i vodom, ali ovog puta sam probala sa jogurtom umesto mleka da bi mi testo bilo mekše i očekivanja su mi se ispunila.


Potrebno je:
-40 gr svežeg kvasca
-1 kašičica šećera
-2 kašike brašna
-150 ml tople vode
-2 jaja
-250 ml jogurta
-1 kašičica soli
-800 gr brašna+100 gr za posipanje
I još treba:
-400 gr čvaraka
-100 gr masti
-2 jaja

Stavite kvasac sa 1 kašičicom šećera i 2 kašike brašna u 150 ml tople vode, promešati i ostaviti ga da se kvasac podigne. Umutiti jaja, jogurt, so i dodati nadošli kvasac i postepeno dodavajući 800 gr brašna zamesiti glatko testo. Ostavite testo da se duplira oko 60 minuta. Čvarke možete samleti na mašini za meso ili u multipraktiku (ja sam uvek mlela na mašini, sada sam po prvi put isprobala seckano u multipraktiku i isto je).
Premesite testo. Rastanjite ga u pravougaonik na brašnom posutoj podlozi. Sve čvarke namažite na testo. Prebacite test do polovine i drugi deo prebacite do polovine i sve preklopite jedno na drugo da izgleda kao dugo pismo, ali ne preklapati sa desne i leve strane. Ostaviti testo da se odmori 15-ak minuta. Rastanjiti testo ponovo u pravougaonik, preklopite obe strane do pola, premazati sa omekšalom mašću i ponovo preklopiti jednu stranu preko druge. Tako uraditi još dva puta i svaki put premazivati sa omekšalom mašću i odmarati testo između rastanjivanja. Rastanjivati testo oko 1,5 cm i čašom koju ste prethodno pobrašnili vaditi krugove, višak testa premesiti i ponovo vaditi krugove. Po želji možete seći u kocke, onda nećete imati višak testa. Ređati ih na pleh u koji ste postavili papir za pečenje ili koji ste premazali sa mašću i izbockati ih viljuškom.Ostaviti ih da narastu oko pola sata, a rernu zagrejati na 200 stepeni. Narasle pogačice premazati umućenim jajetom i peći dok ne porumene oko 20 minuta.
Ja uvek pravim pola mere, u zavisnosti od veličine čaše, meni je ovog puta od pola mere ispalo 20 većih pogačica.

Коментари

  1. Pogačice su ti fantastične. Vrlo često mesim testo sa jogurtom ili kefirom i meni lično, su testa mnogo bolja.

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: