Пређи на главни садржај

Svetosavske perece

Obožavam slane perece toliko da me je sramota da kupim u pekari koliko mogu da ih pojedem. Kada sam bila student u obližnjoj pekari sam rekla: "Spakujte sve to iz vitrine", "Imate puno dece kući?" upitala me je, "Ma jok sve je za mene" odgovorila sam. :)


Potrebno je:
Testo:
-300 gr oštrog brašna
-500 gr mekog brašna
-40 gr svežeg kvasca
-malo šećera
-1 kašičica soli
-2 dl toplog mleka
-3 dl tople vode
-1 dl ulja
Premaz:
-1 jaje
Slani preliv:
-3 kašike mekog brašna
-1 kašika soli
-po potrebi hladne vode
ili
-susam

U toplo mleko staviti 2 kašike oštrog brašna, malo šećera i paketić kvasca i sačekati 10 minuta da kvasac nadođe. Pomešati brašna sa uljem i solju i dodati kvacac te umesiti testo koje se ne lepi za ruke, ali ne sme biti tvrdo. Dobro ga mesiti na pobrašnjenoj dasci bar 5 minuta uz dodavanje brašna ako je potrebno (brašno je potrebno da se stavi još malo, ja kako sam imala svega 800 gr mekog brašna stavila sam 250 ml vode umesto 300 ml). Prekriti testo i ostaviti na toplom 30 minuta da udvostruči količinu.
Pripremiti slani preliv. Pomešati so i brašno i polako dodavati hladnu vodu i mešati da nema grudvica. Gustina je kao testo za palačinke. (Kako sam trenutno imala brašna samo za testo, ja sam na pola količine pereca stavila susam, a polovinu sam ispekla i ohlađene zaledila, kad ih izvadite iz zamrzivača poprskajte vodom i slanim prelivom i stavite u zagrejanu rernu na par minuta , biće kao tek ispečene).
Od uskislog testa kidati ili nožem odsecati male kuglice i prstima tanjiti u dug štapić. Smotati perecu i slagati na podmazan pleh, samo malo podmazati uljem (ja sam od polovine testa oblikovala dug štapić i njih posula susamom, a od druge polovine sam dug štapić smotala perecu i poprskala slanim prelivom, što se tiče podmazivanja pleha sledeći put ću sigurno staviti pek papir jer se testo malo zalepi za pleh zbog premaza od jaja).  Ostaviti da kisnu oko 10 minuta dok se rerna zagreje na 250 stepeni. Pre stavljanja u rernu perece premazati umućenim jajetom (i posuti susamom ukoliko se odlučite za susam). Peći perece do blago žute boje (gotove su mi bile za 10 minuta), izvaditi i staviti po njima slani preliv i vratiti još 2-3 minuta da se lepo zarumene, a preliv osuši.
Posna varijanta, bez mleka i jaja, samo voda i maslinovo ulje.
U integralnoj verziji možete staviti brašno po želji.
U zavisnosti koje veličine pravite meni je ispalo 15 pereca!

Sa slanim prelivom:




Sa susamom:




Po ovom receptu sa sajta coolinarika sam pravila perece još i dok nisam imala blog, tako da je ovo sada pravljeno i slikano specijalno za ovomesečnu blogersku igricu kuVarijacije sa temom Svetosavske perece.


Коментари

  1. Perece su stvarno odlicne i ukusne. A, tu ljubav prema pecivu mogu da razumeju samo oni koji su i sami pripadnici tog "kulta" :)

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: