Пређи на главни садржај

Brze perece

Ovde testo uopšte ne trebate pustiti da se diže, ali ukus će biti identičan kupljenim perecima!


Potrebno je:

1 i još 1/2 šoljice tople vode
1 pakovanje suvog kvasca (ili 20 gr svežeg)
1 kašičica soli
1 kašika šećera
4 šoljice brašna
1 veće jaje (ne mora za posnu varijantu)
Slani preliv:
1 kašika brašna
1 kašika soli
malo  vode

Stavite kvasac u vodu i mešajte kašikom oko 1 minut.
Dodajte so i šećer u vodu i još malo promešajte.
Polako dodavajte brašno jednu po jednu šoljicu (možete koristiti samo belo brašno a možete pola pola sa integralnim, ili 3 šoljice belog a 1 integralnog, ja sam probala i sa integralnim brašnom isto su lepe). Mešajte kašikom ili varjačom dok ne dobijete čvrsto testo. Polako dodavajte ostatak brašna sve dok testo prestane biti lepljivo. Testo je spremno za mesiti kada u njega utisnete prst, a ono se vrati natrag.
Mesite testo oko tri minuta i potom ga oblikujte u loptu. Potom dobivenu loptu nožem podeliti u tri jednaka dela, a zatim svaki od tih u još dodatna tri dela tako da na kraju imate 9 manjih komada testa.
Dlanovima izrolajte svaki komad testa dok ne dobijete dugačke komade nalik užetu dužine 20-ak cm. Zavisno o tome koliko velike perece želite, testo možete izrolati na duže ili kraće komade.
Dobivenu "užad" oblikujte u perece tako da ih stavite u oblik slova U, spojite krajeve i preklopite ih na sredinu (a i ne morate možete ako želite da poređate štapiće jedan uz drugi).
U manjoj posudi razmutite jedno jaje te svaku perecu u njemu "okupajte" (taj deo preskočite ako želite posne perece istog su ukusa samo od jaja više porumene).
Stavite perece na prethodno namašćenu posudu za pečenje (ili na pek papir) i pecite 10 minuta u prethodno zagrijanoj rerni na 220°C.
Dok se perece peku pomešajte brašno, so i vodu, pa nakon 10 min pospite viljuškom po perecama.
Vratite perece natrag u rernu i pojačajte temperaturu na najviše. Ostavite peći još dodatne 2-3 min, odnosno dok perece ne poprime žuto-zlatnu boju.

Od mešanog brašna (pola belo pola integralno) premazane jajetom:


Od belog brašna bez jaja:


Od integralnog brašna (T-1100) bez jaja:



Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: