Пређи на главни садржај

Gyros

Spremljeno na ovaj način me ukusom jako podseća na obožavani gyros iz Grčke.


Potrebno je:
Meso:
-500 gr svinjskog mesa
-so
-mleveni biber
-aleva paprika
Pomfrit:
-500 gr krompira
-ulje
-so
Tortilje:
-1/4 kocke svežeg kvasca
-100 ml tople vode
-1/2 kašičice soli
-25 ml ulja
-brašno po potrebi
Prilog po želji: kečap, senf, majonez, crni luk

Rernu zagrejte na 180 stepeni i uključite samo gornji grejač. Meso iseći na šnicle i utrljati so, biber i alevu papriku sa obe strane. Poređati ih jednu pored druge u posudu za pečenje u koju ste stavili pek papir. Staviti u zagrejanu rernu što bliže gornjem grejaču. Kada meso porumeni odogzore okrenite ga na drugu stranu (ja sam okrenula nakon 30 minuta), a zatim kada druga strana porumeni (20 minuta) još jednom okrenuti i ostaviti još malo u rerni (10 minuta-sve ukupno 60 minuta). Zatim izvaditi i svaku šniclu na dasci iseci pod kosinom što tanje na trakice. Zagrejati tiganj koji se ne lepi i sve iseckano ubaciti u ne podmazan tiganj i malo meso osušite.
Krompir oljuštiti i iseći kao za pomfrit, možete ga ispeći u rerni po receptu Krompirići iz rerne ili ga ispržiti.
Zamesite testo od navedenih sastojaka za tortilje (brašno po potrebi da ne bude ni tvrdo ni meko već kao plastelin, oko 250-300 gr). Testo ne mora da naraste dovoljno je da stoji 5 minuta, a možete ga zamesti prvo i ostaviti u frižideru i na kraju ga samo premesiti i peći). Podeliti testo na 4 loptice (za 4 tortilje) i tanko razvući oklagijom da oblikujete veliki krug veličine tiganja za palačinke. Tiganj za palačinke staviti na ringlu koju uključite na najače i kada se dobro zagreje staviti tortilju na pola minuta pa okrenuti sa druge strane isto da se peče pola minuta (ukupno minut po tortilji). Biće meke i savitljive i neće se lomiti. Može se peći i direktno na ringlu, ali meni je ovako lakše što se tiče okretanja. Tortilje stavljati na tanjir jedne na drugu i prekriti ih kesom da se ne hlade dok meso i pomfrit ne budu gotovi.
Za prilog odaberite šta volite, ja stavljam sve gore navedeno. Ukoliko želite domaći majonez klik na recept Majonez.
Premažite tortilje prilogom, stavite na svaku četvrtinu mesa i pomfrita, urolajte, stavite salvetu pri dnu tortilje i poslužite.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: