Пређи на главни садржај

Razvijana gibanica


Potrebno je:
-700 gr brašna
-1 kašičica soli
-300 ml tople vode
-2 jaja
-brašna za razvijanje kora
Za fil:
-200 gr sira
-2 jaja
-6 kašika masti
-1 kašičica masti za premazivanje pleha

U brašno dodati so i promešati. U to dodati jaja i vodu, pa zamesiti glatko testo. Za razliku od pripreme testa za "vučene pite" (saviječe, razvlakuše), ovo testo nije potrebno duže mesiti, već samo dobro sjediniti sastojke da masa postane glatka. Pokriti pamučnom krpom i ostaviti na toplom mestu 10-ak minuta. Zatim, testo podeliti na osam delova i svaki komad premesiti, uz dodavanje brašna po potrebi. Dobijene jufkice ostaviti na pobrašnjavljenu površinu i pokriti, kako se ne bi sušile. Svaku jufku fino razvaljati oklagijom, uz obavezno posipanje brašnom kako se ne bi lepile. Bitno je da kore budu tanke, ali ne kao za baklavu ultra-tanke. Izdrobiti sir i sjediniti sa jajima. Mast istopiti i ostaviti na toplom kako bi bila topla sve vreme dok se radi sa korama. Razvijenu koru posuti (ili je premazati četkicom) sa 2 kašike otopljene masti, a zatim na koru naneti pomešan sir sa jajima. Zatim, preklopiti bočne ivice (1-2cm) i iz 5-6 prebacivanja zarolati koru (ovo je značajno, jer kora ne treba da bude usko tj. tesno zamotana). Prvu nafilovanu koru umotati u krug, pa je staviti na sredinu podmašćene tepsije. Ostale nafilovane kore ređati oko nje u krug nastavljajući jednu do druge. Znači, kraj jedne kore potrebno je povezati sa početkom druge i tako redom. Posuti/premazati ostatkom tople masti i peći u ugrejanoj rerni na 220 stepeni od 30 do 40 minuta. Potrebno je da se ivice odvajaju od tepsije i da gibanica dobije zlatnu boju. Poslužiti uz domaće Kiselo mleko, jogurt, ajvar (recept za Ajvar od barene paprike, Ajvar od pečene paprike)...





Recept je sa izmenama isproban sa bloga Coolinarija. Za njega sam saznala preko blogerske igre FBI rukavice. Kuvarici Nale su svi  recepti što sam isprobala ukusni i dobro objašnjeni, tako da njenom blogu može da se veruje da su recepti provereno dobri.
Dodala sam više brašna i jedno jaje više, nisam sve jufke razvila pa prenosila na radnu površinu već jednu po jednu razvijala i premazivala mašću i filom od sira i jaja.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Posna sarma

Potrebno je:

Posna proja

Moje dete nije htelo da jede proju, a pošto obožava perece ja sam se dosetila da je isečem u obliku perece i od tada uvek jede bez problema "kukuruznu perecu" :)  Recept sam dobila tako što sam od svekrvinih projica izbacila 4 jaja i parče sira i eto posne proje. Potrebno je:

Pesak torta

Pošto ne volim kokos u drugi deo sam stavila belu čokoladu, a u treći deo napolitanke rendane. Potrebno je: